Lugemist

Holistiline lähenemine


Holistilise lähenemise mõeldakse inimese elu v elustiili tervikuna. Vaadatakse elu/elamise eri tahke, mitte ainult haiguse sümptomeid selleks, et mõjutada inimest häirivat probleemi või proovida seda leevendada.

 

Kui sa oled stressis või mures - kas sa sööd regulaarselt ja tervislikult? kas sul esineb seedetrakti probleeme?  oled sa kehaliselt aktiivne või sul valutab siit ja sealt ning istud kodus? on sul tihti peavalud või halb tuju? kas su magamisrütm pole häiritud ?– ja kuidas see kõik mõjutab su igapäevast elustiili.

 

Unehäirete puhul võib soovitada tund enne magamaminemist süüa1 banaan või jogurt, sest tihtipeale on öise ärkamise põhjuseks veresuhkru väärtuste langemine, mis sunnib sind ärkama keset ööd ja lähenema külmkapile. Soovitades neid „hea une promootoreid“ soodustame me niiviisi holistilise mõtlemise järgi stabiilsemat veresuhkru taset ja ühtlasi head und. Vältima peaks õhtul juustu, veini ja šoklaadi, mis on ergutava toimega . Vältima peaks ka tee joomist (Näites: ka rahustav kummelitee),  mis omakorda soodustab öist ärkamist oma diureetilise toime pärast. Ravimteedest üldse soovitatakse unetuse puhul Virginia pigimütsi (Scutellaria lateriflora), kannatuslille (Passiflora incarnata) või palderjani juure (Valeriana officinalis) teed. Samuti on hea uinumise soodustamiseks soe vann enne voodisse minemist.

 

Maksa tähtsusest

 

Inimese organismis on elundkondadel erinev funktsioon. Maksa ülesandeks on mürkide väljaviimine, osaleda rasvade ainevahetuses, toota energiat ja soojust. Kui maksa funktsioon on häiritud, siis tõuseb ka kolesterooli tase ja teoreetiliselt tõuseb ka veresoonkonna haiguste risk.  

Kui teie toidus on ülekaalus töödeldud toiduained, mis sisaldavad veel lisaks säilitus- ja värvaineid, lihatooted (loomadele süstitud hormoonid, antibiootikumid, vorstides värvained)  ning sööte palju magusat (limonaadid, jäätis, maiustused), siis panete te oma maksale suure koormuse. 

Kui esineb kaaluprobleeme, ainevahetushaiguseid, on pidev väsimus või külm, võib olla fertiilsusprobleemid, lastel hüperaktiivsust jms, siis üks , mida ise holistilise vaatvinkli järgi teha saab, on vaadata üle oma söömisharjumused.  Püüda süüa võimalikult kohalikku päritolu toitu, rohkem köögivilju ja taimset toitu, küpsetada kooke kodus - mitte osta poest. Samuti on oluline vaadata toidu kvaliteeti ja võimlust mööda jälgida mahedat kasvatus- või tootmisviisi.

 

Kui refleksi-tsoon on tundlik või tasakaalust väljas

 

ei tähenda see alati haigust, tõlgendusi on mitmeid. Terapeudi jaoks vajab see piirkond rohkem tähelepanu, sest võib olla abiks antud terviseprobleemi leevendamisel. Refleksi –tsoon võib olla tundlik kuna:

  •  Energiatasakaal on refleksi keha piirkonnas tasakaalust väljas
  •  Selles kehapiirkonnas on füüsiline probleem
  •  Emotsionaalse või hingelise seisundi tõttu tekkinud probleem
  •  Tarvitatakse ravimeid, mis mõjutavad refleksi-tsooni keha piirkonda
  •  Kunagi olnud häire või trauma refleksi-tsooni keha piirkonnas
  •  Keha osa tsoon, mis on inimesel nn „nõrk koht“, kergesti terviseprobleeme tekitav koht